Modułowe przejścia komunikacyjne na dachu
Często dostęp do urządzenia nie ogranicza się wyłącznie do podestu serwisowego sąsiadującego bezpośrednio z urządzeniem, ale również do pokonania przysłowiowego „toru przeszkód”: wyjście z klatki schodowej na dach, przejścia nad instalacjami rurowymi, korytami kablowymi, attykami czy przejście pomiędzy różnymi poziomami dachów.
Brak odpowiednich elementów ścieżek komunikacyjnych może skutkować licznymi uszkodzeniami:
- instalacji znajdujących się na dachu – rozszczelnienia, zwarcia i przerwania instalacji,
- membrany wodoszczelnej – przecieki i zalania wnętrza budynku,
- narażeniem zdrowia lub życia osób prowadzących obsługę.
Dla szybkiego doboru, projektowania i dostaw rozwiązań dedykowanych na ciągi komunikacyjne na dachach płaskich, firma Walraven na podstawie wieloletnich doświadczeń, opracowała i udostępniła szereg elementów modułowych służących do zaplanowania bezpiecznych ciągów komunikacyjnych i podestów serwisowych.
Fot. Przykładowe wybrane moduły
Moduły można pobrać ze strony: https://www.walraven.com/pl/wsparcie-projektowe/bimobject/
Fot. Strona z gotowymi rozwiązaniami do pobrania
lub platformy https://www.bimobject.com/pl/product?freetext=walraven&sort=trending
Moduły elementów komunikacyjnych Walraven są zbudowane z wykorzystaniem podpór dachowych BIS Yeti® 480, BIS Yeti® 335 oraz Ursus. Umożliwiają posadowienie podestu w dowolnym miejscu dachu, bez ingerencji w warstwy dachowe. Stopy przenoszą obciążenia kolejno od masy podestu i osób poruszających się po nich na membranę i izolację dachu bez konieczności stosowania elementów kotwiących.
Rozwiązania posadowione na podporach dachowych BIS Yeti® z zastosowaniem wytycznych dotyczących zalecanych nacisków na warstwy dachowe zostały potwierdzone przez Instytut SG-Bauakustik jako wibroizolowane od konstrukcji obiektu. Stopy Yeti są wykonane z tworzywa, zatem bezpiecznie mogą stać na dachu, nawet zalane wodą lub przysypane wilgotną warstwą żwiru dla dachów zielonych. Jednocześnie są odporne na działanie warunków atmosferycznych potwierdzona odporność na działanie UV – raport ITB.
Moduły mogą zostać użyte jako wolnostojące, umożliwiając przejście nad pojedynczymi przeszkodami lub łączone w ciągi komunikacyjne o dowolnej długości i konfiguracji.
W przypadku, gdy rozwiązania typowe nie są wystarczające istnieje możliwość opracowania dedykowanych projektów. Gotowe moduły są łatwe do zliczenia oraz przygotowania zestawienia i kosztorysu na etapie realizacji. W przypadku projektowania, modele 3D lub płaskie rzuty umożliwiają zaplanowanie dowolnej konfiguracji ścieżek.
Autor: Mateusz Tekielak, Główny Manager Technicznego Wsparcia Sprzedaży, Walraven
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |